tisdag 27 januari 2015

Those moments...

Alla har vi väl haft de där stunderna då det bara blir väldigt tyst eller så vill man bara sjunka genom marken för att aldrig återkomma.
Jag har en hel del sådana faktiskt...
Börjar med en bowlingkväll på ett "lokalt" bowlingställe.
Jag, Martin och barnen bowlar med en annan familj. Efteråt ska vi hem till oss för att käka middag så jag avviker lite tidigare så jag hinner förbereda.
Kastar mej in i bilen och kör ett par 100 m. Tycker det drar konstigt på fötterna så jag kollar ner.
Sitter tyst en stund och beundrar mina nya fina bowlingskor!! Tänker att det är det ju ingen som märker så jag får helt enkelt  köra hem och se till att gömma dem illa kvickt.
Efter ytterligare en bit slår det mej att mina stövlar står ju kvar i bowlinghallen!!
Jag får ringa Martin och be han ta mina stövlar för att jag kört hem i bowlingskorna!
När han skrattat färdigt får han fram att han fixar det!
Syrran ja.. Hon o hennes man hade hantverkare hemma hela veckan. Där var inte bara stökigt och rörigt pga det utan hon var oxå rädd för att glömma något i kaoset. Hantverkare och ungar i en jäkla röra i hall o kök. Hon påminde Albin om frukt var dag samt gympapåsen & biblioteket tills på fredagen.
När fredagen kom skrek hon från hallen till Albin att han skulle ta gympapåsen. Hantverkaren slutar jobba i köket och skriker till Emma- "Glöm inte biblioteket!!"
Emma blir tyst en stund men tackar sen.. Vem behöver en kalender när man har bra hantverkare?
Emma var även delaktig i nästa blunder. En ganska rejäl sådan och här måste jag varna känsliga läsare för fula ord!!
Att jag inte är finslipad i käften är väl ingen hemlighet men ibland, inte så ofta men ibland känner tom jag att jag borde hållit käft!!
Den här ggn gick en oskyldig diskussion totalt över styr. Jag och syrran sitter i bilen och pratar om filmen Exorcisten med Max von Sydow & Linda Blair. Linda som blir besatt kläcker ur sej de mest fula ord man kan tänka sej. 
Vi kommer överens om att den filmen måste ha världsrekord i att innehålla orden k*k och f*tta i alla varianter som finns.
Vi parkerar hemma hos mej och samtidigt som vi öppnar dörrarna påpekar jag att den värsta meningen i filmen ändå är när Linda vänder sej till prästen Max och säger..
( vi stiger ur bilen )  "Kn*lla mej i röven prästjävel"
Emma tittar chockat på mej o hälsar sedan krystat på grannparet på andra sidan staketet precis bakom mej. Ridå NER!!!
Dem ser lika chockade ut när jag vänder mej om och får ur mej ett svagt  "hej"
Nämnde jag att min lägenhet låg ovanpå församlingshemmet. Jovisst!
Jag står alltså på helig mark och kläcker ur mej denna mening inför chockade grannar.
Hello Hell!!
Inte lönt att förklara...bara försvinna in i byggnaden där syran nästan avled av skrattkramper medans jag gurglade vigvatten på knäna framför Jesusstatyn!
En annan klassiker var på slottet i julas. Tomten kommer och delar ut godispåsar till de små barnen. När tomten har gått brukar jag fråga de lite äldre barnen i lägre tonåren om dem vill ha en godispåse. Det e ju pinsamt för dem att gå fram till tomten så dem brukar uppskatta det.
Jag går fram till ett sällskap på 8 pers där lillbrorsan varit framme hos tomten. Jag frågar den äldre brodern om han vill ha en påse han oxå?
Bordet tystnar och han frågar mej hur gammal jag tror han är?
Inser att jag e ute på hal is och har missbedömt hans ålder totalt. Trodde han var 12 så jag svarar 14 för att rätta till mitt misstag.
Jag är 19 svarar han!! Ridå..igen..
Hans sällskap utbrister i gapskratt och jag hör mej själv säga
-Ok, ingen påse då?
Nej tack svarar han och jag försvinner ner i diskrummet och blir där resten av kvällen!
Ridån går sällan upp för mej!!
Speciellt inte på banken iaf. Satte in 13,000 kr som Linneas klass sålt kakor för. Då måste man fylla i en lapp om vart man fått så mycket pengar ifrån. Jag sa att man kunde ju skriva va fan som helst. Hon svarade att det var deras policy vid stora summer. Jag tycker fortfarande inte att dem har med det att göra!!
Jaja, en vecka senare var det dax igen när Brian samlat ihop till sin dator och pengarna skulle sättas in. Blir lite irriterad när dem tvunget ska ha reda på var jag fått pengarna ifrån så jag frågar lite skämtsamt om jag får skriva prostitution?
Det fick jag inte och bankkmän har ingen humor WHAT SO EVER!!
som sagt ..those moments...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar