tisdag 4 november 2014

Hillbilly hålan!

Ja det e väl ingen hemlighet att det går vilt till när man växer upp i en "bonna håla" med ett härligt gäng likasinnade galningar.
Hembränt var lika enkelt att få tag på som det var att köpa tidningen.
Att man har synen kvar är ju ett under!
Och skulle inte "kontakten" gå att nå så gjorde man en häxblandning av vad man hittade i föräldrarnas barskåp!
Inget jag rekommenderar dock. Speciellt inte när jag och min kompis blandade, i samma flaska, vodka, vin, wiskey och avslutade med hennes pappas finlikör med små gulliga guldflakes i.
Har aldrig kräkts så vackert i hela mitt liv!
Denna kväll hade min kompis sagt att hon sov hos mej och jag att jag sov hos henne. Sen gick vi på fest i byn.
Det höll till kl 01.00 då vi vinglade hem, spyendes och hjälptes åt att hålla varandras hår och pappa kör upp längs trottoaren.
Det är svårt att försöka se nykter ut, skylla på ett missförstånd & ha en bra förklaring till va vi gör ute vid den tiden samtidigt som det svävar 3 fadersgestalter framför ögonen på en, man vet inte var man ska titta, slöddrar och ett gäng guldflakes leker Lets Dance i halsen. 
Men jag lyckades lura honom. En Oscar till mej!!
Byafesterna var bäst! Vilket gäng och så kul vi hade. Dunken på bordet var given. Har lärt mej så mycket tack vare dessa. Man kan tex torka strumpor i micron, man kan göra violsprit på hembränt o violtabletter. Det blir en grå sörja där violerna ser ut som döda fästingar men helt klart drickbart samt att varje hushåll med tonåringar borde innehålla en wax 2000 dammsugare för vätska! Mer säger jag inte om den händelsen hehe 
På midsommar slog vi upp ett stort tält på en äng i byn. Gräset klipptes och han som klippte avslutade med en lång klippt gång en bit bort till en uppklipt dunge. Vi frågade va han gjorde.
-En knulldunge!!
Ja såklart! Banjogänget är igång!
Var vi inte i byn så var vi på udden, längst ut i Tjörnarpssjön. Avslappnat och avskuret från omvärlden. Där grillades nyfångade paddor över eldstaden och var man oförmögen att gå hem så slänges man upp på ett Epatraktor-flak så löste det sej! Hillbilligare än så tror jag faktiskt inte att det blir! Min syster tog nog ändå priset när hon i fyllan la sej över en flock stenar på udden men reste sej utan bekymmer, borstade mossan av sej o vi går hem. Dagen efter tågar hon ut till mamma o mej i köket & säger iskallt godmorgon. Mamma tittar skräckslaget på henne och halvskriker
-VA HAR  DU GJORT??
Vadå? kontrar syrran. Jag småskrattar lite och ber henne titta sej i spegeln.
Hon konstaterar att hon i sitt fall bland stenarna spräckte örats ovansnibb o har efter nattens rörelser lyckats sprida ut blodet i hela ansiktet. Syrran har inte ont någonstans och fattar ingenting. Jag håller på att dö av garv och mamma har nog ont överallt!
Mamma är dock van. När vi skulle ut och festa en ggn hade vi valp. Mamma påpekade nog 3-4 ggr att hon ställer ett galler innanför ytterdörren så vi inte släpper ut lilla Max när vi kommer hem. Emma kom ihåg detta. Smidig som en gasell svävar hon över gallret. Sen kom jag!!
Jag rasar fullständigt över gallret och både jag o gallret dundrar i hallgolvet med en duns. Emma skrattar så hon dör, Max skäller o mamma och pappa står som skjutna ur en kanon i hallen o undrar va fan vi håller på med.
Jag ifrågasätter starkt, från min liggande ställning varför man sätter ett galler där med 2 tonårsdöttrar!! Förbannat korkat!!
Syrran har även lyckats bryta sej in hos en pojkvän men missat det faktum att han inte var där. Det var dock hans mamma. Emma som något överförfriskad får förklara va hon gör där samtidigt som inte lyckas hålla spyan på plats o lägger den i hennes trapp. Dagen efter får hon komma tillbaka o städa efter sej samt ber 1000 ggr om ursäkt. När hon äntligen ska gå hem får hon dörrhandtaget i näven, får ge det till hans mamma, säga förlåt igen och försvinna hem till fosterställningen i soffan!
Det är väl enda ggn hon gjort bort sej rejält i fyllan. Hon var oxå bara 16 år. Vi får skylla på det.
Fast det e ju klart...där e ju den gången då hon höll på att missa taxin som alla andra satt o väntade i. Sist ut rusar hon mot taxin medan tubtoppen glider ner till en midjeväska.
Ingen BH och glatt ovetandes får hennes kompis hänga ut ur taxin o påpeka det. Succé!!
På hennes student var det min tur. Jag skulle "bara" hämta henne och hennes kompis i en knallrosa buggie och köra de 3 milen hem. Redan när vi lämnar Hässleholm inser vi att håruppsättning och en öppen buggie inte går ihop. Halvvägs hem får jag bensinstopp. Så på riksväg 23 står jag i en kort kjol och linne och tankar den lilla buggien med dunk o tratt medan de 2 bak i bilen försöker hitta sina håruppsättningar i de kråkbona dem har på huvudet!
Väl hemma slappnar jag helt av, intar alkoholen och minns bara att jag trodde att bäddsoffans väggar innebar att någon stängt in mej..say no more men mamma hade lite att städa upp dagen efter hrm..!!
Sen var jag tack o lov gravid och oskyldig i 10 år.
Tills jag var 30 och skulle ha en glitter o glamour fest ihop med en kompis.
Man VET att man haft en bra fest när man vaknar upp i en dusch, med lösögonfransen på kinden och lösnaglarna innanför strumpbyxorna ( och klockan är 22.00 )
Men en enda dyngfylla på 15 år är väl ändå ett bra facit? 
Eller....och så bortser vi från tonåren hehe







 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar