torsdag 28 augusti 2014

Åhus

Sommaren e slut och bloggen har väl haft tillräckligt med semester nu!

Börjar med en dag hos syrran. När jag och Martin åker till henne är det oftast hon och jag som hinkar i oss vin. Denna gången var jag dock ensam hos henne i Kristianstad och skulle hämta dottern med kompisar i Åhus.
Jag hittar ju som bekant ganska illa så jag hade tvingat Emma att köra biten in till Åhus och tillbaka. Sen hittar jag ju från henne. Så det blev vatten för oss båda denna träff.
Vid 21.00 är det dax att köra till Åhus.
Vi lämnar Kristianstad och en liten bit ut på motorvägen tvärnitar Emma o skriker
- HAR VI DRUCKIT!!???
Jag tittar frågande på henne, får tänka efter snabbt  o svarar att NEJ, det har vi inte, är du inte riktigt klok??
Åhh säger hon..jag fick den känslan bara!! Vi fortsätter.
Jag börjar undra om hon verkligen inte har druckit eller sniffat något o håller lite extra hårt i dörrhandtaget!
Väl framme i Åhus tänker hon svänga vänster. Jag frågar om vi inte ska följa skylten på 5x5 m som säger" Eventbeachen, Åhus beachhandboll rakt fram" men det ska vi tydligen inte.
5 min senare och en mil åt fel håll vänder vi och kör in i Åhus igen.
Vi följer skylten nu!! Vi hittar ändå inte och får ringa Emmas man som suckar o säger något om "va var det jag sa".
Emma avslutar samtalet med "nu hittar jag" 
Vi parkerar mitt i en liten avlastningszon iform av en liten rondell mitt för vägen där alla kommer upp från stora bryggan.
Jag ringer Linnea och säger att vi e på plats i rondellen. Jag kollar med Emma att Eventstranden o bryggan e samma plats. JA, säger hon..
Där står vi och blockerar snyggt hela vägen för passerande. Det kommer en familj som ska över och vi får flytta oss. Jag har rutan nere och vinkar lite ursäktande till dem.
Linnea dyker inte upp och jag ser att Emma skruvar lite på sej. Vi står antagligen fel.
Vi bestämmer oss för att köra därifrån..Hon kommer 5 meter i rondellen när Linnea ringer. 
VÄNTA skriker jag, dem kommer nu! Emma kastar sej ett varv till i rondellen o tvärstannar på andra sidan och mejar nästan ner familjen som vi så snällt släppte förbi precis. Linnea kommer inte alls. Dem är vid eventstranden o undrar vilken jävla rondell vi står i! Ordagrant!! Sen bryts samtalet. 
Jag säger till Emma att vi måste köra o hitta eventstranden..NU!! Hon kör 20 m på den lilla vägen från stranden när Linnea ringer igen. Nu e dem på väg till bryggan.
STANNA!! skriker jag till Emma..VÄND, dem kommer hit.
Emma tvärnitar, ångrar nog at hon inte drack rejält innan vi stack o måste zick zacka bilen fram o tillbaka för att kunna vända. Den lilla familjen går förbi min sida o eftersom rutan fortfarande är nere hör jag mej själv säga- Hej, vi hittar inte hehe o ler lite sött!
No shit tänker nog dem o ler lite tillbaka o går snabbt därifrån. 
Det stannar en bil mittemot oss och ut hoppar en tjej o vinkar mot oss. Vi får för oss att hon är med Linnea. Varför vet jag inte! Vi vinkar glatt tillbaka och det bekommer oss inte att ingen av oss känner igen tjejen, eller det faktum att Linnea helst inte ska befinna sej i en okänd bil. 
Det gör hon inte heller. Tjejen vinkar på en man bakom oss o vi sjunker ner , långt ner i sätena!
Vi bestämmer oss för att rondellen inte är en bra plats att stå i o parkerar en bit bort på en parkering!
Vi pustar ut och sitter där o väntar o väntar tills det slår mej att vi sa att vi står i rondelllen.
Vi far ut ur bilen o springer bort till rondellen. Där ser vi de 4 tjejerna komma gåendes.
Linnea är svart i blicken. Jag viskar till Emma att det e nog läge att ligga lågt och inte säga något dumt nu. Dem har sina skor i händerna när dem kommer fram till oss.
-Oj , har ni inga fötter säger Emma? Tjejerna tittar på henne o fnittrar lite! Jag tittar på henne och ska föreslå att hennes man gör ett alkotest på henne när vi kommer hem!!  
-Skor menar jag hehe säger hon!!
Bara sätt dej i bilen o tig!!! Jösses!
Resten flyter på bra. Jag får dumpat syrran i Kristianstad efter hennes minst sagt förvirrade intryck!
Hemma 24.00 men va fan. Lite tidssvinn får man räkna med!

 
 

1 kommentar: