tisdag 20 maj 2014

Kattjuven!

Att jag har en tonåring med skinn på näsan har väl inte undgått någon!
En MYCKET bestämd tös..her way or the highway!!
Jag hittade henne i köket en dag. Hon gick lös med sin allergispray i näsan o svor över att det inte hjälpte. I hennes värld ska det nämligen hjälpa i samma sekund det sprutas upp i snoken och gör det inte det ska någon dö!!
Hon svär o är arg som ett bi! Jag påpekar att om hon bara tar det lugnt och låter det verka i någon minut så ska hon se att det hjälper snart. 
Hon morrar lite till o jag påpekar att det faktiskt  svälter barn i Afrika så detta e kanske inget att bli upprörd över!?
VA FAN HAR BARNEN I AFRIKA MED MEJ ATT GÖRA??? svarar ungen . 
Tja, jag har inget bra svar på det faktiskt!
Ett samvete och ett hjärta existerar inte i denna tös..Ja jag vet..hon e sin mor upp i dagen i den åldern så det finns hopp!!
Jag går upp till Brian istället. Han tittar på sitt akvarie! I ett litet bebisakvarie som flyter i det stora har han 8 yngel varav en är större än de andra. Han vårdar ömt sina bebisar och vågar inte släppa ut dem till de stora med risk för att de ska bli uppätna!
Jag säger att vi kan släppa ut den stora, det e ingen fara.
Han e tveksam o frågar 10 ggr om jag verkligen är säker.
Jadå..gör du det så får den lite mer plats oxå!!
Han går motvilligt med på det.
Linnea ska iväg. Det regnar. Jag frågar om hon ska ha en regnjacka med sej.
Jag ska inte ha NÅN JÄVLA REGNJACKA på mej!!
Ok..jag ifrågasätter varför hon svarar på det viset och påstår att det var väl ingen dum fråga eftersom DET REGNAR!!
En dum fråga kräver ett dumt svar säger den lilla nippertippan o går..jag biter mej i knytnäven o räknar till 1286..Regnjacka e tydligen inte inne bland tonåringar!!
På kvällen sitter jag o Brian o tittar på akvariet. Han påpekar att ynglet e borta!!
Nej nej , det e där någonstans gubben..ta det lugnt nu!!
Jag säger att det gömt sej någonstans o inser att det lilla ynglet blev fisklunch. Det inser Brian oxå!!  Han tittar morskt på mej o jag nämner som av en slump att han ska få den där nya datorn han pratat om så länge. Det jävla ynglet kostade mej 4000 kr!!
Kvällen efter har barnen åkt till sin pappa. Dem e ensamma hemma så Brian bestämmer sej för 
att säga till Linnea att han går till mej en stund. Vi bor en km bort!
Han dyker upp och efter en stund frågar Linnea via sms om han kommit. Jag bestämmer mej för att skoja lite med henne! Dumt!!
Tonåringar har verkligen ingen humor!! Jag får hålla mej undan ett tag nu!
Så kom då den dagen då vi skulle avliva våra katter av diverse anledningar som sjukdom, skiter inne och den lilla detaljen att vi e allergiska!
Vi skulle ta båda 2 eftersom de dels har sina ohållbara sidor och dels har varit ett par sen 12 år tillbaka. Linnea höjde knappt på ögonbrynet åt detta medan killarna ville behålla Leslie!
Samma morgon bestämmer vi oss för att bara låta Selma somna in o ge Leslie en chans till!
Martin åker iväg med Selma. Jag ringer Linnea och berättar att Leslie får stanna.
Hon blir tyst men säger sen. Ok..Då måste jag erkänna en sak!
I min värld kan det betyda precis va fan som helst så jag ber henne fortsätta.
Jag har stulit Leslie!!
Va!??
Ja, jag har stulit Leslie!!
Varför har du stulit katten??
Jag ville inte att han skulle dö!! 
I det här ögonblicket vet jag inte hur jag ska bete mej. Tjejen har ett hjärta ..Who Kneew!!
Ok gumman, Han var ju lixom redan räddad!! Var e han?
Han e i pappas bastu på hans tomten. Jag har gjort fint åt honom!!
(skrattar inombords) Ok, hur fick du dit honom?
Jag bar honom genom byn!!
Ok..vet pappa om att han e kattägare?
Nej!
Tösabiten har alltså rekat omgivningarna, väntat tills Martin kört, tatt sej in, stulit kattfan o burit honom 1 km hem till sin pappa o ordnat ett nytt hem i säkerhet till honom i en bastu på tomten.
Hylla eller såga??
Det e iaf nu jag får ringa det märkliga samtalet till Martin, be han hämta VÅR katt hos min exman eftersom Linnea stulit honom. Han finns i en träbod på tomten.
Lycka Till!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar