tisdag 8 april 2014

Maj 2011 Hulliganen i farten!

Är det bara jag eller kollar personalen oroligt på oss i affären när vi kommer.. 
Nej, jag inbillar mej nog. 
Ska vi handla börjar dispyten redan på parkeringen.
Han vill ha en egen liten vagn. Får han det så är den borta efter 5 min med 10 kronan i den eller så överges den i kassan när bär ut mitt ilskna spektakel!
Det blir bara en kundvagn till mej idag. Han ska köra den!
Detta resulterar i att han forcerar en stapel med sprayburkar för skovård. Burkar o lock far över golvet , några hela och några inte så hela. Upp i vagnen med barnet!!
Han ska dock inte sitta i barnsitsen utan leva loppan i själva vagnen bland varorna. Bara han e glad o tillfredsställd så...
Det enda negativa med detta förutom platt sallad, är att han når hyllorna på ett helt annat vis vilket innebär lite extra varor med sej hem såsom smaksatt grädde! Inget man märker när han öser upp varorna på bandet.
Vi har en liten rutin att gå bort till frukten där barnen får bananer. Gamla bananer men det fattar ju inte han! Han släpps ner o går fint med och mumsar på sin banan. Efter en stund kommer han mumsande på ett äpple oxå. Svårt att förklara för en 2 åring att dem bjuder på bruna bananer men inte på allt annat i affären! Jag beslagtar det söndertuggade äpplet , går o slänger det i närmsta soptunna, går tillbaka till vagnen där Benja lyser med sin frånvaro.
Hämtar honom i den närliggande ostdisken där han sitter på knä uppe bland ostarna o försvinner från avdelningen.
Får lite beslutsångest ang middagstips vid köttdisken men Benja löser det åt mej. Jag får helt enkelt ta det paketet med färs där små fingrar tryckts genom plasten ner i färsen. Köttfärssås får det bli!!
Står vid kassorna o hinner nästan pusta ut när mitt lilla monster  kommer gående..Hysteriskt tuggandes på lösgodis!
VARFÖR har man lösgodis i knähöjd??? In youre face parents eller??
I handen har han en skylt med rea för kaviar. Var hittade han den??
Hans saliv är illgrönt av den flock godisråttor han har i munnen men han ser nöjd ut o ler med hela huvudet.
Jag betalar o ska bara ha något i förbutiken. Jag BÄR honom o ställer mej på en säker plats i en hörna o väntar på min tur.
Då hör jag det där ljudet...av papp..som sakta..rivs sönder!
Bakom mej har han fått tag  i en upptejpad reklamposter för Lotto. Den dalar till golvet i 2 delar.
Jag gör ett snabbt försök att tejpa upp möget igen o drar.
2 min senare är han fastspänd i bilen..mätt o belåten. Det enda stället jag kan ha honom på o samtidigt vända ryggen till.
Alla affärer borde ha små madrasserade celler där man kan lämna in barnen medan man handlar.
Väl hemma blir det att slappa en stund i trädgården. Benja roar sej väldigt bra själv!
Vi har precis fått en Saab i toppskick och sen Polo-incidenten är det förbjudet att leka INNE i bilen. Bilen är såklart låst och jag njuter i solstolen.
Jag hinner väl ifs inte mer än att sluta ögonen förrän han kommer fram till mej o säger
Titta mamma!
Jag slår upp ögonen o han viftar glatt med bilens registreringsskylt i ansiktet på mej.
Medan Martin skruvar dit den igen förklarar jag för honom att bilen är ingen Ikea möbel man kan skruva ihop eller isär när man vill!!
Det får bli en cykeltur runt sjön istället. Efter en bit ligger det en överkörd ekorre på vägen. Vi stannar o tittar på den av någon anledning.. Den e platt o blodig o jag får föklara att den blivit påkörd. Han tittar argt på mej o säger - Fy mamma....
Resten av turen går åt till att, utan nån större framgång, försöka övertala honom om att det inte var JAG som hade haft ihjäl gnagaren..Han köper inte det o jag e nu killer mom..
Väl hemma bestämmer jag att det är pappatime för Benja o ställer mej o slår lite straffar med Brian. Brian är en väldigt dålig förlorare..väldigt dålig...förlorare o ibland får jag för mej att det e viktigt att han får känna på att förlora oxå även om det slutar med katastrof.
Så..jag spelar skiten av honom o vinner stort. Han gråter och är SKITARG o halvskriker åt mej
- VARFÖR SKAFFADE DU BARN OM DU SKA VARA SÅ ELAK!!
Tja, den tanken har slått mej oxå..om o om o om o om igen!!


 
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar