onsdag 26 mars 2014

2011 Långhelg!

5 dagars ledighet med Benjamin!
Behöver väl egentligen inte skriva mer...
Torsdag:
Jag skulle snabbt in på blomsteraffären..med benja i släptåg. Han lullar rundor o jag väljer en blomma till mamma. Jag ställer mej i kassan o ska få den inslagen o betala.
Jag lutade mej lite bakåt för att se va han gjorde inne i affären.
Han satt halvvägs in under en skänk och hade vällt en stor kanna med vatten.
15 l vatten över hela golvet o mitt i detta sitter en glad liten kille o plaskar!
Jag går in o hämtar honom o tänker fly. Tjejen i kassan tittar på honom o säger -Oj, blev det lite blött? Ja, men det e ingen fara säger jag o går..snabbt!
Måtte jag hinna starta bilen o komma härifrån innan hon upptäcker att hon måste ringa anticimex o fuktsanera stället!!
Fredag:
Storstädning i trädgården! Benja hade på något vis tagit sej in i bilen..en gammal Polo.
Innan jag fick ut honom hade han vevat ner alla rutorna, även den som inte går att veva upp igen, samt lämnat fina leriga spår i sätena.
Nåja, e det inte värre än så är det ju lugnt!
Ut med ungen, drar ut bandyklubban från avgasröret, stänger av varningsblinkersen o sätter mej i bilen för att köra o handla.
Först får jag stänga av all innerbelysning. Jag gjorde sen  misstaget att sätta på stereon.
Ljudnivån fick inte bara mina trumhinnor att explodera utan även båda högtalarna!
Efter 2 km inser jag att jag blinkat höger hela vägen. Bestämmer mej för att testköra stereon ändå o sätter på den. Den rasslar konstigt och ut kommer min helt nya Bruno Mars skiva..upp o ner!!
Företagsam liten kille det där!
Lördag:
Lämnar de stora barnen till sin pappa och hoppas på en lugn kväll. Benja kommer med en leksak som inte fungerar. Jag säger att vi måste byta batterier.
Han springer ut i köket o ska själv hämta dem i städskåpet.
Det blir väldigt tyst.......
Jag anar oråd och går ut till honom. Ser honom inte men hör honom..pysslandes ..instängd i städskåpet. 
Jag öppnar dörren o där står han med barnens vitaminburk i näven o mumsar glatt!!
Jag får ut det han har i munnen, sätter honom där han inte kan hitta på något ( fråga inte) o ringer 1177 mest för att kolla så det inte är farligt.
Efter ett par vidarekopplingar och ett långt samtal med giftinformationen kunde vi slappna av o hålla kväll ..Phhuu..Mamma vill oxå ha piller!!
Söndag:
Avslutar helgen på Maxi m mamma..och Benja!!
Ett snabbstopp vid frukten resulterar i att han hittar en ställning med plastpåsar.
Han tar den första o när jag säger Nej, så drar han iväg med plastpåsen. 
Det är nu man hoppas att den går av men ack nej. Den satt fint fast i 40 andra påsar som på rad följde Benja som ett brudsläp 10 m in i affären innan jag fick fast honom.
Han, och några få åskådare tyckte det var fantastiskt roligt .
Det tyckte inte jag, svor lite för mej själv o undrade om folk skulle reagerat om jag använt  påsarna för att binda fast honom i vagnen!






 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar