söndag 9 februari 2014

Tisdagen den 22 februari 2011

Ja, hur börjar man? Kände iaf att jag är omgiven av så mycket galenskap, härliga händelser, upplevelser & människor så jag måste helt enkelt dela med mej.
Bara min familj ger mej så många leenden och så många gråa hår men jag skulle inte överleva utan dem!
Linnea, förpubertal 11 åring sitter o smsar med en kille. Hon går ner på sitt rum o lämnar telefonen i köket. Han svarar henne o frågade henne vad hon gjorde. ( ja jag läser hennes sms då & då , hon e 11!!)
Jag gick ner till henne, sa att han hade skickat och att jag hade svarat att hon var o bajsade !
Hennes ansiktsfärg gick från kritvit till illröd på bara en sekund och jag fick snabbt säga att jag skojade innan alla kärlen i hennes lilla ansikte brast!
Hormoner!! Suck :)
Brian min 8 årige siamesiske tvilling, mammas påg & en enkel tripp till en golfaffär i Kristianstad!
Martin ska kolla på en golfklubba och jag ansvarar för Benja, Brian, Linnea e hennes kompis Evelina. Enkelt upplägg!!
Efter 10 sekunder i affären får Brian växtvärk, eller som han själv kallar det. Växelvärk i benet.
Iaf så ber jag honom bita ihop, vi ska snart vidare.
Växelvärken utvecklas då till ett horribelt tillstånd av högljutt gråtande och ett uppgivet haltande i affären.
Lite morr & hot hjälpte inte heller. Teriffic!!
Han ser nu ut som han hittat en landmina, hoppat upp & ner på den, benet är av och han är hysterisk.
Jag ger Martin en blick o bär sen ut det gapande spektaklet i bilen!!
Tar mej in i affären igen..genomsvettig!!
Ok, bara Benja att hålla koll på nu.
Lilla Benjamin, 2 år har hittat den där censorn som plingar varenda gång någon går in eller ut ur affären, och testar den hejvillt. Affärsägaren tittar lite morskt på mej när jag gör ett 3e försök att få Benja att roa sej med en golfklubba istället för censorn. Han köper inte det o jag lyfter upp honom. Då får även han ett hysteriskt utbrott o jag bär ut ytterligare ett gapande spektakel till bilen. På vägen ut ger jag en blick till Linnea & Evelina typ, håll er i skinnet annars jävlar... Det gör dem!!
Ute i bilen lyckas jag muta Benja med russin samtidigt som jag förklarar för Brian att det snart går över i hans ben.
Han tittar lite oförstående & lugnt på mej o säger- Det e borta nu Mamma!!
Jag räknar till 387 samtidigt som jag biter mej i knogen..
Jag är svettig, har en hjärtinfarkt på gång och är ganska rosig om kinderna när vi kommer till min syster.
Hon säger att det kanske inte e rätt tillfälle att påpeka att jag fortfarande är skyldig henne en pajform o en tupperwareskål som stod på spisen sist vi var där o Benja satte på plattorna!!
Nej , det är inte rätt tillfälle!!
På vägen hem i bilen sitter Benja o pekar på lastbilar..la-bil..la-bil..
Martin tror han pratar om sin mor..Labil!! LABIL!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar