tisdag 18 februari 2014

Februari 2011

Va har hänt med påsarna i affären? Innan så lättöppnade men nu får man hyra in ett bemanningsföretag för att få upp skiten.
Jag står där i kassan o svär över att den inte öppnas..Svetten lackas o jag känner mej stressad av det faktum att kassörskan har kört ner varorna från kunden bakom en bit ner på mitt band o stannat dem där.
Hon tittar på mej o säger - Slicka på fingrarna så går det lättare!
Slicka på fingrarna tänker jag..SLICKA PÅ FINGRARNA!! Are you INSANE!!
En snabb tanke går genom huvudet..Jag har med fast grepp kört en kundvagn som kommunens alla invånare oxå kört..jag har pillat på ett stort antal varor och sist av allt stoppat fingrarna i skålen för returmynt där ALLA drar sina skitta fingrar och hon tycker att jag ska slicka på mina fingrar?? Tack för tipset..men jag tror jag avstår!!
Det slutar med att hon tar påsen o öppnar den åt mej..utan att slicka på sina fingrar!
Jag packar ner mina varor o går. Bara det ska jag ha en eloge för eftersom jag vid ett tidigare tillfälle storhandlade, betalade..o gick därifrån. Kassörskan kom springandes efter mej i gången ut o påpekade vänligt att jag glömde mina varor!! Hur tänkte jag nu? Nåja,..bara att gå tillbaka, se skamsen ut, möta de andras roade blickar, snabbt packa ihop o fly.
Bacillskräck har jag lite grann.. Det kom i samband med hypokondrin i 15 års åldern men det är inte så illa ställt med mej som med syrran.
Hon har nog slutat lägga papper på toaringen hemma hos mej nu men vi kan inte dela samma vattenflaska!
På tal om toaring så har jag ett mindre roligt scenario på jobb var dag ( Gambro ) Jag sitter i en öppen reception som jag helst inte ska lämna. Självklart får jag gå på toa men det är enda gången på 10 timmar som jag lämnar receptionen. Det gäller med andra ord att planera in sina besök dit!
Toan ligger ca 20 m bort, uppför en liten trapp o runt hörnan. Den delar jag med alla besökare o viss personal.
När det är dax gäller det att kolla telefonen, att grindarna är stängda och att ingen besökare är på väg in.. sen springer man likt Bolt, tar trappan i ett steg o rundar hörnan på ett ben.
Hinner oftast bara till trappan innan det ringer eller tutar i en grind. Bara att börja om igen!
Kommer man väl in där ska det gå fort.Ringen tvättas av med tvål o papper o ska sen kläs in med 3 lager papper. Det har jag nämligen hört från en miljöinspektör att det krävs för att inga baciller ska ta sej igenom.
Sen svävar jag lik förbannat 1 dm ovanför det hela.
Snabbt ut igen och har jag tur har det inte hänt något på den minuten det tog.
Har jag otur så står det en förbannad polsk lastbilschaffis o skriker i nån uppkallning på nån brokig tyska att han minsann fått vänta i en kvart!!
Det är något man har lärt sej genom åren om utländska chaffisar..Dem har ingen personlig hygien, dem är födda aggressiva, dem klarar inte enkla instruktioner som - Open Gate Press B! och dem har INGEN tidsuppfattning alls.
Tillbaka till toan..
Hur beter man sej i nästa scenario?
Jag kommer in o vänder mej om. Synen som jag då möts av får mej att rygga mot dörren.
Det ser ut som om 2 utländska chaffisar försökt träffa ringen samtidigt efter en het chillyafton..men misslyckats..BIG TIME!!
Och eftersom det är så fint sprutlackerat så måste iaf en av dem haft ett spridningsmunstycke fastklistrat i häcken!
Varför spola lixom, när man stolt kan visa upp vad man åstadkommit?!
Jag måste fly för jag känner ju hur ebolan sprider sej i kroppen. Och lukten...måtte den inte fastna i mina kläder!!! Då kommer frågan!
Ska jag lämna det såhär o riskera att det står någon i kö där utanför som går in o tror att detta mästerverk är mitt eller ska jag städa upp någon annans skit för att ha ryggen fri?
No way!! Jag lämnade, ingen stod utanför, jag satte upp en "sönder" lapp o ringde städavd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar